четверг, 12 апреля 2018 г.


  
Відомості про мене
Дата народження: 03.10.1969 року.
ПІБ: Пащенко Любов Василівна
Посада: вчитель початкових класів.
Місце роботи:  КЗ «Вороновицький ліцей».
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: старший вчитель.
Освіта: вища. У 1993 році закінчила Вінницький  педагогічний інститут.

Педагогічний стаж: 30 років.


Девіз :
 Творчість учителя породжує творчість учня.

Методична тема:
Метод  проектів на уроках в початковій школі - шлях  до формування творчої  особистості.
                                                                     
Актуальність теми:
 У центрі уваги сучасної освіти мають бути не стільки навчальні предмети, скільки способи мислення і діяльності школяра. Тобто, необхідно навчити дитину критично мислити, вирішувати складні проблеми шляхом аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати і враховувати альтернативні думки, приймати виважені рішення, дискутувати, спілкуватися з іншими людьми. Перед сучасною школою постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості; буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й само розвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяль ності. Тому, підвищуючи свій профе сіоналізм, намагаюся орієнтуватися в широкому спектрі сучасних інформацій них проектів, ідей, напрямків, використовувати найефек тивніші освітні новітні педагогічні  технології,методи та прийоми навчання.

Мета педагогічної технології “Метод проектів” полягає у стимулюванні інтересу учнів до визначеної проблеми, оволодіння необхідними знаннями і навичками, а також організації проектної діяльності щодо вирішення проблеми для практичного застосування отриманих результатів.



Сутність досвіду

Метод проектів завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів, яка реалізу ється як в індивідуальній, так і в парній, груповій діяльності, що завжди передбачає розв'я зання проблеми: з одного боку — використання сукупності різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого -необхід- ність інтегрування знань, уміння використову- вати знання з різних галузей науки, техніки . Результати викона ння проек тів мають бути «відчутними», тобто, якщо це теоретична проблема, то конкретне її розв'язання (якщо практична — конкрет ний результат) готове до викорис тання (на уроці, в школі, у реальному житті).Метод  проектів  передбачає сукуп ність дослідницьких, пошу кових, проблемних методів, творчих по своїй суті.
Результати проектів повинні бути матеріальними, тобто відповідно оформленими — відеофільм, 
альбом, газета,
листівка, вистава,свято  .
Проектна
 робота дуже перспективна, оскільки в ній кожен з учасників не втрачає свого статусу активної діючої особистості, намагається зайняти в групі позицію, що відповідає його можливостям:
 знанням, умінням, здібностям мисленню.

Практична значущість:
Ідеальний проект той, для виконання якого необхідні знання з різних галузей, що дають змогу розв'язати цілий комплекс  проблем.
Розв'язуючи конкретні життєві завдання, будуючи стосунки один з одним, пізнаючи життя, діти одержують необхідні для цього життя знання, причому не в дискретному вигляді, а вже в синтезованому, як це і є в реальному житті,
вчаться самостійно учитися.

Інноваційна значущість:
Використання методу проектів у навчально-виховному процесі заохочує і підсилює щире прагнення до навчання з боку учнів, тому що воно: особистісно - орієнтоване; використовує безліч дидактичних підходів; має високу мотивацію, що означає зростання інтересу й залучення до роботи в міру її виконання; підтримує педагогічні завдання на всіх рівнях — знання, розуміння, застосування, аналізу, синтезу; дає змогу вчитися на власному досвіді й досвіді інших у конкретній справі, а не вдавати навчальну діяльність.Проектне навчання істотно трансформує роль педагога в керівництві нею. Учитель неодмінно перетворюється на консультанта, порадника, координатора, який переконує у власній правоті силою досвіду, мудрості, аргументу, але не наказу, допомагає учням у пошуку джерел, необхідних їм у роботі над проектом, сам є джерелом інформації, підтримує неперервний рух учнів у роботі над проектом.
 Основні напрями ефективного використання проектної технології:
·                                 проект як метод навчання на уроці;
·                                 проектні технології дистанційного навчання;
·                                 для формування дослідницьких навичок школярів у позаурочній роботі;
·                                 Проект – це індивідуальна, частіше групова або колективна діяльність школярів, яка спрямована на створення певного унікального кінцевого продукту.
·                             Проект розглядають як "п’ять П":
·                                 *проблема,
·                                 * планування,
·                                 * пошук інформації,
·                                 * продукт,
·                                 * презентація.
·                                 Шосте "П" проекту – його портфоліо, тобто папка, у яку зібрані всі робочі матеріали
Типи проектів
Вони можуть бути індивідуальними, груповими (2–6 осіб), колективними; залежно від часу, витраченого на реалізацію- короткотривалими (1–3 уроки), середньої тривалості (до місяця), довготривалими (кілька місяців). За тематичною спрямованістю проекти бувають дуже різноманітними: мовні, екологічні, етнографічні, країнознавчі, з прав людини, соціологічні.
 За діяльністю:
дослідницькі, інформаційні, творчі, ігрові, практичні .
Організаційні форми роботи над проектом:
- групове обговорення, “мозкова атака”, “круглий стіл”;
- самостійна робота учнів;
- консультації з керівником проекту;
- консультації з експертами;
- екскурсії;
- лабораторна робота;
- творчий звіт, «захист» проекту.
Паспорт проектної роботи :
1          Назва проекту.
2)              Керівник проекту.
3)             Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту.
4)              Склад проектної групи (прізвища учнів, клас).
5)               Тип проекту.
6)               Замовник проекту.
7)                Мета проекту (практична та педагогічна мета).
8)                Завдання проекту.
9)                Необхідне обладнання.
10)          Анотація.
11)          Передбачувані продукти проекту.
12)      Етапи роботи над проектом.

Побудова роботи над проектом
"Яруси лісу. Дерева,кущі, трав'янисті рослини"
1. Проблема, на вирішення якої спрямовано проект. (Оголошення теми)
     1) Чому цей проект потрібен?(Для вивчення ярусів та рослин лісу і саду)
     2) Яку проблему він буде вирішувати?(Вміння розрізня ти і визначати назву рослин
     3) Як школярі будуть залучені до участі у роботі?
( Робота буде проводитись в групах:"1.Дерева.2.Кущі
.3.Трави.4.Червона книга.)
2. Загальна мета проекту, завдання.
( Газета"Моє подвір'я)
    1) Мета – це те, що бажаєте отримати в результаті.
    2) Завдання – це конкретна частина мети, яку треба буде реалізувати, це дії, за допомо гою яких буде досягнуто мету проекту( Кожен учень готує інформацію про певну
рослину)
3. Плановані результати проекту.
    1) Чітко опишіть, що буде отримано.( На ватмані сільське подвір'я: хата, а навколо сад, город і ліс.)
    2) Кому це буде корисно?
    3) Якою буде ваша вигода від участі у цьому проекті?
4. Діяльність в рамкахпроекту.
     1) Що треба робити, щоб досягти описаних результатів і вирішити проблему?( Вивчити відомості  з Енциклопедій та
Інтернету)
     2) Які конкретні дії треба виконати для вирішенняпроб леми? (Зробити малюнки або фото рослин )
     3) Які ресурси будуть використані?
     4) Що буде відбуватися в рамках даного проекту?

( Створення уроку-проекту)
5. Висновки при виконанні проекту.
     1) Від чого може залежати результат проекту?( Від виготовлених малюнків та фото і підготовленої учнями інформації )

     2) Як результати даного проекту можуть бути використані іншими? ( На інших уроках: основ здоров'я, образотворчого мистецтва, української мови  т ін.






Комментариев нет:

Отправить комментарий

   Відомості про мене Дата народження:  03.10.1969 року. ПІБ:  Пащенко Любов Василівна Посада:  вчитель початкових класів. М...